AskNetim.Com Paylaşım Platformu

2020'nin en büyük trendi: Sürdürülebilirlik

Başlatan AlpereN, Şub 19, 2021, 12:26 öö

« önceki - sonraki »

AlpereN

Geçtiğimiz aylarda Fransa'da gerçekleşen G7 zirvesinde moda devleri sürdürülebilirlik sözü verdi. Gucci, Burberry ve daha birçok lüks ve hızlı moda markası Birleşmiş Milletler'in 'Sürdürülebilir Kalkınma ve Bilime Dayalı Hedefler'i temel alındığı anlaşmayı imzaladı. İşte büyük markaların 'sürdürülebilir' politikaları...



Geçtiğimiz aylarda Fransa başkanı Emmanuel Macron'un özel talebiyle "modada sürdürülebilirlik" konusu G7 zirvesine taşındı. Fransa'da gerçekleşen zirvede moda devleri sürdürülebilirlik sözü verdi. Gucci, Burberry ve daha birçok lüks ve hızlı moda markası Birleşmiş Milletler'in 'Sürdürülebilir Kalkınma ve Bilime Dayalı Hedefler'i temel alındığı anlaşmayı imzaladı. Fransız lüks marka grubu Kering'in CEO'su Pinault'un liderliğinde gerçekleşen Fashion Pact adlı anlaşma altında birleşen moda devleri sürdürülebilir bir gelecek için öncü rol oynayacakları konusunda söz verdi.



Yıkıcı Amazon yangınları, bu yıl moda endüstrisi için bir başka büyük uyandırma çağrısıydı. Yangınlar özellikle viskon, suni ipek ve modal gibi ürün ve kumaşları kullanan markalar için etkileyici oldu. Louis Vuitton ve Dior gibi markaları bünyesinde bulunduran lüks giyim şirketi LVMH, orman yangınlarının giderilmesine yardımcı olmak amacıyla 10 milyon € bağış yaparken, Timberland ve Vans'ın sahibi H&M ve VF Corporation, Brezilya'dan deri alımlarını durduracaklarını açıkladı.

Sera gazına müdahale
Sera gazı emisyonları iklim krizine karşı mücadelede önemli bir rol oynuyor. 2019 yılında dev markalar bu konuda da yeni politakalar üretmeye başladı. Gabriela Hearst New York şovunun karbon nötr olacağını açıkladıktan kısa bir süre sonra Londra'da Burberry'den de bu akıma destek geldi. Gucci; tedarik zinciri ve imalat operasyonları boyunca, emisyonları başka yollarla dengeleyerek tamamen karbon nötr olacaklarını söyledi. Kasım ayında, Gucci CEO'su ve başkanı Marco Bizzarri, iklim kriziyle mücadelede şirketin liderliğini takip ettiği ve diğer şirketleri de iklim krizine karşı durmak konusunda teşvik ettiği Carbon Neutral Challenge'ı başlattı.




2020 İlkbahar/Yaz koleksiyonlarında köklü değişim
Sürdürülebilirlik, 2020 ilkbahar / yaz defilelerinin ana temasıydı. Markaların çevreci politikaları çeşitlilik gösteriyordu. Dior'da ağaçlar, Miu Miu ve Louis Vuitton'da tamamen geri dönüşümlü setler ve Alexander McQueen'de tül ve organze içeren üst düzey kumaşlar vardı. Ardından Marni ve Preen'de geri dönüştürülmüş plastik şişeler, Missoni'de güneş enerjili lambalar ve Marine Serre'de "Maride Noire" adında çevreye odaklanan bir koleksiyon yer aldı.



Moda endüstrisinde geri dönüştürülmüş plastiği kullanma eğilimi yeni değil; Hem Adidas hem de Stella McCartney, koleksiyonlarında geri dönüşümlü okyanus plastiğini son yıllarda kullandı. Haziran ayında, Prada, geri dönüştürülmüş balık ağlarından yapılmış çantalarla Re-Naylon ürün yelpazesini piyasaya sürerek sürdürebilirlik konusuna katılan en büyük markalardan biri oldu. İtalyan moda markası, ileri ki döneme de sarkacak geniş sürdürülebilirlik stratejisinin bir parçası olarak 2021 yılının sonuna kadar yalnızca geri dönüştürülmüş naylon kullanmayı taahhüt etti.

Alıntıdır.
Ülkümüz Göklerde Dalgalanan Bir Sancak
Bizler Allah'ın Önünde Eğiliriz Ancak..!